Filmski maraton | Život u ružičastom
,,Ljubav je jedina logika koju poznajem.ʻʻ
Neki filmovi su besmrtni. Kao i ličnosti koje su protagonisti takvih dela sedme umetnosti. Pogotovo ako je reč o klasiku koji smo dugo iščekivali. Film Život u ružičastom (La Vie en Rose) je jedan od takvih. I bez lažne skromnosti možemo reći da je ovo antologijsko ostvarenje.
Mali Vrabac iz Pariza
Neke sudbine nas duboko dotaknu tek kada se malo više informišemo o njima. Edit Pjaf (Edith Piaf) je bez preterivanja nacionalni simbol i najpoznatija francuska šansonjerka. Pred rediteljem Olivjeom Danom bio je postavljen nimalo jednostavan izazov – pronaći glumicu koja će na svoj poseban način predstaviti jednu burnu, ali nezaboravnu ličnost. Definitivno je Marion Kotijar (Marion Cotillard) bila pun pogodak. Godine 2008. ova harizmatična francuska protagonistkinja je dobila Oskara za najbolju žensku ulogu jer je samo jedan takav talenat za duboko razumevanje Editinog šarmantnog mentalnog sklopa mogao pored Oskara da osvoji i preko 100 renomiranih nagrada i priznanja.
Da li ste znali da je istoimena numera La Vie en Rose uvrštena među 10 najboljih francuskih šansona svih vremena? Bez obzira da li je čujete na pustom ostrvu, u prolazu od jedne metro linije ka drugoj ili random kafiću na drugom kraju sveta, ne možete ostati imuni na nju. Edit je bila više od pop-ikone.
Za života se držala uverenja da joj novac nije važan, već samo ljubav i pevanje o istoj. Celo njeno bivstvovanje joj se iz korena izmenilo kada ju je, dok je pevala na ulici, primetio vlasnik jednog pariskog kabarea i zamolio da u istom nastupa. Ceo svet je nakon toga upoznao Vrapčića (Piaf) i zavoleo njene Non, je ne regrette rien, Milord, Hymne à l’amour i mnoge druge.
Neobjašnjivi magnetizam koji je širila oko sebe je bio samo delić njene kompleksne ličnosti. Ponekad prosta, ali u većini slučajeva mila i neukrotiva, umela je da bude istovremeno odsečna i neodoljiva. Teško detinjstvo u kojem je odrastala bez roditelja, sa hendikepom i bez podrške ju je nateralo da svoj borbeni gen kasnije pokaže u svakoj sferi. I kad je bila na izmaku snage zbog prerane bolesti, grčevito se držala mikrofona u prepunom Karnegi Holu. Živela je za ljubav i umrla je za ljubav. I to je na najlepši i najtužniji način pretočila u svoj muzički repertoar.
Glas koji je pogađao u dušu je do dana-današnjeg ostao jedan od najvoljenijih. I zbog toga je neprevaziđena kada govorimo o umetnosti koja će ostati ostati imperativ mnogim budućim generacijama. Ostaćete omađijani od početka do kraja filmom koji surovo i bez ikakve zadrške prikazuje život jedne svetske primadone.
Izvori fotografija: