Kreativnost je suprotnost rutini: Muzej popularnih i supkultura | Repertoar
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Kreativnost je suprotnost rutini: Muzej popularnih i supkultura

| Sanjalica | 0 komentara
Kreativnost je suprotnost rutini: Muzej popularnih i supkultura

Dobro došli u PopSupUP muzej! Ili malo drugačije rečeno – Muzej popularnih i supkultura! Okej, verovatno se pitate kakav je ovo kreativni koncept koji je došao kod nas (faktički – oduvek su tu), pa smo u želji da vam predstavimo nešto inovativno, odlučili da malo proćakulamo sa osnivačima ovog definitivno interesantnog umetničkog entiteta kako bi vam približnije objasnili njihovu percepciju u vreme kada se započinjalo sa ovim projektom!

 

#1 „Kreativnost je suprotnost rutini.“ – Da li koncept ovog Muzeja podržava ovu krilaticu?

 

U poptunosti se slažemo! Odlično je što počinjemo priču kroz ovu krilaticu. Muzej popularnih i supkutlura je nastao upravo kako bi iznašao kreativne načine za istraživanje i edukaciju mladih na teme popularnih i supkultura. Verujemo da razgovori na temu popularnih i supkultura (od panka, preko turbofolka do street-art kulture) pokreću mnoštvo bitnih tema.

 

#2 Šta je spojilo tim koji stoji iza ovakvog jednog koncepta?

 

Entuzijazam, želja da se nauči nešto novo i druženje. Naš tim trenutno broji pedeset i jedna osoba, gde većinu čine volonteri. Radujemo se projektu Camping the trash out i uživamo u realizaciji istog.

 

#3 Super ideja vodi do još bolje njene realizacije. Šta je glavni cilj ovog Muzeja?

 

Choose your fighter

Pored pomenute edukacije i tema popularnih i supkultura Muzej popularnih i supkultura želi da poveća vidljivost i razumevanje delatnosti različitih struka u oblasti humanističkih nauka i umetnosti. Npr. često ljudi ne znaju koja je uloga antropologa ili andragoga, ali isto tako često se zaboravlja da filolozi pored prevođenja su stručnjaci (pored jezika) i za kulturu jedne zemlje. Kao osnovni cilj muzeja izdvojili bismo stvaranje kreativnog prostor i opuštene atmosfere kako bi mladi mogli diskutovati o različitim temama. Podržavamo argumentovanu debatu i kreativne predloge. O ukusima treba raspravljati, ako je želja da jedni od drugih naučimo i budemo otvorenog uma. Svakako, treba svim tim temama pristupiti pažljivo, zato smo tu!

 

#4 Da li su u današnjim vremenima kontrakultura i supkultura ipak povezane, ukoliko jesu, na koji način?

 

Veoma zanimljivo pitanje. Pored supkulturne, nekada se dešava i da popularna kultura ima elemente kontrakulture. Zvuči paradoksalno, zar ne? Ali nekad se dešava i da tzv. mejnstrim, popularna kultura zauzme kritički stav prema nečemu. Sve češće smo svedoci slavnih ličnosti koje kritikuju opšteprihvaćene društvene stavove. Nekada je to ugleda radi, ali nekada ima i vidljivog kontrakulturnog uticaja, kako te slavne ličnosti imaju ,,čvrste’’ baze fanova. Želeli bismo da skrenemo pažnu da je jednako važno razumevanje buntovnog panka, i mejnstrim muzike kako bi se stekla šira slika o problemima u društvu. Takođe jedan fan pop muzike može dosta da nauči od pankera, i obrnuto.

 

#5 Čini se da značaj kreativne edukacije godinama unazad povećava? Šta mislite zbog čega se to dešava ili ne dešava?

 

Danas se mnogo toga smatra kreativnom edukacijom, kako je sam pojam široko definisan. Kreativna edukacija može biti korišćenje kreativnih (umetničkih) tehnika u nastavi, ali može značiti i kreativno (inovativno) iznalaženje problema u određenoj situaciji. Naravno, mi sve to podržavamo. Mislimo da je glavni razlog tome što ljudima dosađuju ustaljeni šabloni edukacije, pa se sve više trude da iznađu kreativna rešenja kako bi to poboljšali.

 

 

„Poseta muzeju je potraga za lepotom, istinom i smislom u našim životima.“ – Maria Kalman

 

#6 S tim u vezi, da li inovativne ideje koje se izdvajaju iz mase zapravo povećavaju svesnost društva o umetničkoj edukaciji?

 

Zanimljivo poređenje! Zavisi ka čemu streme te ideje. Ako je neko tvorac ideje u kojoj se kreativnost podređuje praktičnosti, onda često je to kontraproduktivno. Ako je tvorac inovacije fokusiran na iznalaženje kreativnih rešenja, onda pojačava svest o umetničkoj edukaciji. U svojoj osnovi, inovacija kao takva neguje kreativno mišljenje, tako da su i te kako povezani.

 

#7 Na koje projekte ste u ovom trenutku (a i u budućnosti) najviše fokusirani?

 

Trenutno ceo svoj život i vreme dajemo kempu u okviru projekta Camping the trash out. Želeli bismo da što više zanimljivih tema pokrijemo od gejmerske kulture do K-pop-a, ali osnovni cilj je da okupljamo mlade i podstičemo ih na kreativnost i analitičnost.

 

#8 Kako animirati muzejsku publiku kroz sadržaj koji vi nudite?

 

Primer interaktivne skulpture u okviru Festivala Dev9t, 2021

Naša forma upravo i jeste takva da u svojoj osnovi ima cilj da animira publiku. Osnovni cilj svake izložbe jeste da bude interaktivna. Naši projekti se zasnivaju na formatima u kojima publika stvara i doživljava umetnost svojom interakcijom. Izložbene postavke gde je publika samo posmatrač nisu u našem fokusu. U pilot fazi muzeja (trenutnoj fazi) želimo da testiramo što više interaktivne formate. Probamo prostore za fotografije (tzv. photo booths) koji su edukativnog tipa, zatim postavke u kojima publika svojom aktivnošću može da pokaže kako nešto doživljava i kako bi to vizuelno prikazala i sl. Svesni smo naravno da se popularnost ovih formata menja zajedno sa tehnološkim razvojem, ali želeli bismo da ih što više unapređujemo u edukativne svrhe.

 

 

#9 Ljubitelje Hari Poter sage je zainteresovala informacija da ćete u sklopu svog Muzeja uključiti i ovu svetsku književnu i filmsku senzaciju. Voleli bismo da nam kažete na koji način?

 

Razmatramo više ideja. Hari Poter pokreće različita pitanja od prijateljstva, preko odnosa u porodici i donošenju važnih životnih odluka. Želeli bismo da skrenemo više aspekt na taj deo društvenog značaja Harija Potera. Naravno, to bismo voleli da realizujemo u jednom interaktivnom i kreativnom formatu.

 

#10 „Uvek se čini da je nemoguće, dok ga neko ne uradi.“ Ova fraza je tim Repertoara asocirala na postojanje ovakvog jednog Muzeja. Da li imate poruku za naše čitaoce?

 

Složili bismo se sa vama i dodali bismo da kako bi se nešto uspešno postiglo, stvaralac mora ostati otvorenog uma i testirati različite formate.

 

 

 

 

 

 

 

 


Za više informacija o trenutnim projektima, kao i priči koja stoji iza ovog koncepta, posetite njihov zvanični sajt: www.popsubup.org

Za više umetničke inspiracije, posetite njihove zvanične Instagram i Facebook stranice!

Izvori fotografija: arhiva Muzeja

 

 

 

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

© 2020 | Repertoar RS BlogSitemap