Kristofer Djurang
Vanja, Sonja, Maša i ostali
Režija: Ksenija Krnajski
Život Čehovljevih sestri premijerno na daskama Ateljea 212.
Pozorišta su mesta utehe, mesta nade i mesta novih sećanja. Ona nas opominju na to da će na kraju uvek postojati nešto čemu ćemo se radovati. Osveženim repertoarom Atelje 212 u centar zbivanja stavlja obične, a toliko velelepne priče, koje nam pružaju drugačiju perspektivu odnosa u kojima obitavamo.
Komadom Vanja, Sonja, Maša i ostali, vratićemo se u vreme u kojem su se poštenje i pravičnost visoko kotirali, ali su isto tako bili testirani među najbližima. I čini se da se Čehovljeve drame oživljavaju na jedan moderan, i opet pristupačan način koji je razumljiv svim generacijama. Podsećanja radi, njegova istoimena drama „Tri sestre“, koja je podeljena u četiri čina i nastavši u drugoj polovini 19. veka, nosi sa sobom neku turobnu atmosferu koja se pretežno provlači kroz većinu književnih dela tog perioda.
Njega karakteriše retrospektiva i evaluacija sopstvenog postojanja, kada u samom čoveku postoje nemiri i pronalaženje načina kako će se oni rešiti. To je pre svega, borba sa samim sobom. Zbog toga, glavni temelj Čehovljevih priča jeste borba u svakom smislu, istina i pravda se nalazi na istoj strani klackalice, a pojedinac pokušava da nešto pozitivno donese i unese u društvo.
Kristofer Djurang, koji je ujedno jedan od najpoznatijih savremenih američkih komediografa je za delo ‘Vanja, Sonja, Maša i ostali’ nagrađen priznanjem Toni za najbolju dramu 2013. godine. Deset godina kasnije izvodiće se u beogradskom teatru i to pod vođstvom sledećih protagonista: Gorana Jevtića, Katarine Marković, Milice Mihajlović, Đorđa Kadijevića, Natalije Stepanović i Isidore Minić.
Karte za predstavu ‘Vanja, Sonja, Maša i ostali’ po ceni od 1500 i 2000 dinara možete u nekoliko klikova nabaviti putem zvaničnog sajta Ateljea 212 ili direktno na blagajni u Svetogorskoj 21.
Sudbine tri sestre i njihovih rođaka će uvek biti aktuelne kada želimo da istaknemo odnose koji bi se vrlo lako mogli premestiti u savremen kontekst. Slažete li se sa ovim?